جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاوشنامه 5-اسفند1401

مدیر مسئول:محمدرضا اسفندیاری

سردبیر:مهشید ساروخانی

تعداد صفحات:70

سخن سردبیر

ضمن عرض سلام خدمت همکاران محترم بخش صنعت و معدن، این عید باستانی را خدمت تمامی عزیزان و همراهان همیشگی نشریه تهنیت عرض نموده و برای همه همکاران گرانقدر آرزوی سلامتی، کامیابی و توفیق روز افزون دارم.
با توجه به اهمیت فعال‌سازی بخش صنعت و معدن و بهره‌برداری اصولی ذخایر معدنی ارزشمند و غنی در کشور، پیش‌بینی‌های علمی و بین‌المللی از آینده روشن صنایع معدنی و توسعه اشتغال در کشور حکایت دارد. از طرفی با وجود مشکلات متعدد بر سر راه شرکت‌های مهندسی فعال در این زمینه از قبیل وجود تحریم‌های سیاسی و اقتصادی، عدم حمایت کافی از بخش خصوصی، کمبود نیروهای متخصص و ماهر و … کار را در این عرصه دشوار می‌نماید.
با این وجود شرکت مهندسین مشاور «کاوشگران» همواره در تلاش برای ارائه هرچه بهتر خدمات مهندسی در حوضه‌های گسترده و مختلف زمین شناسی، طراحی و استخراج معادن، صنایع فلزی و غیر فلزی و … در اقصی نقاط کشور بزرگ ایران (و خارج از آن) می‌باشد. تاکنون نیز این هدف با بهره‌مندی از متخصصین با سابقه و توانمند در حوضه‌های مختلف مهندسی در کنار دیگر عوامل و کارشناسان پویا و جوان در مدت 4 دهه فعالیت پر افتخار این شرکت به ثمر نشسته است.شرکت مهندسین مشاور کاوشگران هم‌اکنون در حال کار بر روی پروژه‌های متعددی بوده و اخیرا با ورود به عرصه طراحی‌های فنی و مهندسی در پروژه‌ها، در راستای توسعه دامنه فعالیت‌های خود در جهت افزایش بهره‌وری و توسعه عمل نموده است.
در همین راستا نشریه «کاوش‌نامه» هر دوره با همت و تلاش اعضا مجموعه بزرگ کاوشگران جهت معرفی روش‌های نوین صنعتی، دستاوردهای علمی و تجربیات اجرایی در پروژه‌ها آماده و ارائه می‌گردد. امید است تا بتوان از این طریق با بیان دستاوردها، تجارب و چشم‌اندازهای حرفه‌ای آتی، بستر مناسبی فراهم شده تا در آینده با افق دیدی گسترده‌تر گامی در راستای بهبود بهره‌وری کشور عزیزمان برداشته شود.